workshops nascholingsconferenties:
CSE nascholingsconferenties Radboud Universiteit Nijmegen en Erasmus Universiteit Rotterdam:
2004 - De Vietnamoorlog en Hollywood (examenthema: Vietnamoorlog)
2005 - Het Nederlands onderwijs tot de jaren '30 in speelfilms (examenthema: Van Kind tot Burger)
2006 - Activerende en spelwerkvormen over Nederland en Indonesië
2007 - Simulatie van het Congres van Wenen (examenthema: Ten Oorlog)
2008 - Aanzienlijk Amsterdam - Spelenderwijs door de Gouden Eeuw (examenthema: Dynamiek en Stagnatie)
2009 - Hollywood laat de onbelichte kant van de Vietnamoorlog zien (examenthema: Dekolonisatie en Vietnam)
2010 - Actief Amsterdam vanuit het oogpunt van de schilder uit de Gouden Eeuw (examenthema: Dynamiek en Stagnatie)
2011 - Regenten en Vorsten verfilmd (examenthema: Regenten en Vorsten)
2012 - Het Einde van het Wilde Westen en Lucky Luke (examenthema: Verenigde Staten op de Rails)
2013 - Kolossale Nationalistische Monumenten in 19e eeuws Duitsland (examenthema: Duitsland 1870-1945)
2014 - De Koude Oorlog in Nederlandse kranten (examenthema: Koude Oorlog)
2016 - Mohammed en het Eerste Kalifaat (examenthema: Ontstaan en Verspreiding van de Islam)
2017 - Nationalisme, archeologie en de opkomst van nationale musea in de 19e eeuw
2019 - Rule Britannia! Britannia rule the waves (examenthema: Het Britse Rijk)
Actief Historisch Denken nascholingsconferenties (Zwolle/Ravenstein)
2006-heden
workshop werkvorm Spellen over Indonesië
workshop werkvorm Levende Grafiek Griekse staatsvormen
workshop werkvorm Chronologie van de Kruistochten
workshop werkvorm Historische Sudoku
workshop werkvorm Wees een Heiden? Kerstening in Nederland
workshop werkvorm Hoe Verlicht was de Franse Revolutie?
workshop werkvorm De Kruistochten en de romantiek
VGN-didactiekdagen:
2009 - workshop Activerende Didactiek in geschiedenisonderwijs
2010 - workshop hoe ontwerp ik een spelwerkvorm voor geschiedenis?
2011 - workshop Wat is Geschiedenis volgens John Tosh?
2012 - workshop het Einde van het Wilde Westen
2013 - workshop activerende werkvormen rondom de Middeleeuwse stad
2014 - lezing: Het Verleden van de Toekomst
2015 - workshop Mohammed en het Eerste Kalifaat
2016 - workshop geschiedenis en bildung: Dante en Burgerschap
2017 - workshop 19e eeuwse archeologische expedities en de plundering van de oudheid
2018 - workshop Hoeveel verleden zit in het heden
2019 - workshop Symbolen, logo's en branding door de eeuwen heen
EUROCLIO-conference:
2010 - workshop Active Historical Thinking: Chronology of the Crusades
HAN-nascholingsconferentie Geschiedenis:
2011 - workshop Middeleeuws Antisemitisme (dagthema: controversiële geschiedenis)
2013 - workshop De Mongolen komen (dagthema: niet-westerse geschiedenis)
2015 - workshop Waar zijn de vrouwen gebleven in de middeleeuwen? (dagthema: biografische geschiedenis)
2016 - (intern) workshop Gamification in de klas
Vakdidactische Landelijke LIO-dag:
2010-11 - workshop: Op 'play' drukken is slechts het begin: films in de geschiedenisles
2012-14 - workshop: Kruip in de Huid van: Simulatie en Inleving in de geschiedenisles
2015-19 - workshop: Gamification in de geschiedenisles
VMBO Eindexamenconferentie Universiteit van Utrecht en VGN:
2016 - lezing Actief Historisch Denken
2017 - workshop Gamification in de geschiedenisles
2018 - workshop Radicale groeperingen in de 20e eeuw
2019 - workshop Rusland, Poetin en symbolen van de macht
Gamedidactiekconferentie:
2016 - workshop Spelenderwijs de geschiedenis door. Simulaties in de geschiedenisles
2019 - workshop Interactive storytelling in het VO
Nationale Onderwijs Tentoonstelling (NOT):
2019 - workshop Interactive Storytelling in het VO
Kleio:
- 'Kredietcrisis in 1763' (2008)
- 'Spelenderwijs door de Gouden Eeuw' (2008)
- 'Remember the fifth of November': Occupy, Guy Fawkes en terreur' (2012)
- 'Simulatie Congres van Wenen' (2014)
- 'Kunst Kijken in de klas', serie artikelen over kunst in de geschiedenisles (2017)
- 'Hoe spellen in de klas zijn te gebruiken om de stof te verlevendigen' (2017)
- 'De race om het grootste nationale museum. ' (2017)
Schoolmethoden:
- Sphinx, auteur leerjaar 2 h/v, herziening hoofdstuk Recht en Straf
- Geschiedenis Werkplaats, auteur leerjaar 1 h/v, hoofdstuk De Grieken
- Saga, hoofdredacteur
Handboeken:
- Historisch Denken, concept hoofdstuk 5: Beeldvorming